субота, 25. мај 2013.

TUA FOŠTREM

Tua Foštrem je rođena 1947. godine u mestu Borgo, Finska, a danas živi u Helsinkiju. Pripada finsko-švedskoj manjini, piše na švedskom jeziku. Prvu knjigu objavila je 1972. godine, ukupno je objavila 12 zbirki poezije. Najvažnija dela: Snežni leopard (Snow Leopard) 1987, Parkovi (The Parks) 1992, Pošto sam provela noć među konjima (After Spending a Night Among Horses) 1997, Pesme (Songs) 2006, Jedno veče u oktobru veslala sam na jezeru (2012). Zbirke poezije prevedene su na finski, danski, holandski, engleski, francuski, nemački, španski. Dodeljena joj je Nagrada nordijskog saveta za književnost 1998, Belmanova nagrada Švedske akademije 2003. godine.




GRAD JE SVETLUCAO

Grad je svetlucao u daljini, i
ja sam zastala. Bilo je tako lepo,
raspored zgrada i viseći vrtovi,
kao providno vodeni, i sve sam
veoma jasno videla. Mislila sam na velike gradove
sa katedralama, i zavičajne muzeje na
selu u Švedskoj, i meduniku koja je tako
snažno mirisala, i sećam se koliko sam zavolela
malo mače s flekavim šapama koje je
pobeglo i koliko mi je nedostajalo.
Osvrnula sam se i neko je plakao, nisam mogla
da obraćam pažnju na to. Grad je bio od prozirnog stakla.
Stajala sam tamo. Videla sam svoju despotsku ljubav.
Sjajnu od bisera. Crne labudove. Kalcedon.
Pokušala sam da dozovem malo mače. Sve je svetlucalo.
Oklevala sam, znala sam sve, neću se
vratiti.


***

Postoje četiri vrste mraka i vuk
trči na jakim šapama kroz tvoj san

Postajemo slabiji u astronomskom svitanju,
puls opada, postajemo hladnokrvni

dok zvezde blede
i zalaze za horizont
Postoje zvezde takve
magnitude da se zapanjimo

Februarsko jutro u plavom i oblacima iznad
snega i tragovi šapa u pravoj liniji

jer vukovi se ne daju zbuniti
slično nama koji se na trenutak poigramo nadanjima

i zaboravom. Ovaj stan je veoma mali
Tragovi onog drugog u srcu snegu



Нема коментара: