четвртак, 23. мај 2013.

BOJAN VASIĆ


Bojan Vasić (1985, Banatsko Novo Selo), apsolvent na grupi za srpsku književnost Filološkog fakulteta u Beogradu. Uređivao je studentski časopis Znak. Prva zbirka pesama Srča (nagrade Mladi Dis i Matićev šal) izašla je 2009. godine. Druga, Tomato (2011), i treća, Ictus (2012), izašle su kao samizdat. 








I (ELVIS U KOREJI)

Palatali kušnji, ti crveno
dugme, otpočinje drugi
dolazak, mučenje, koje
se rađa, trajanja bez potrebe.

Ime oteklo niz prvomajske
pande, nebo bez papirnih
straža. Preklapaju se ti
užasi sa šumskim mirom puta.

Klate se zubi grada. U podne.
Magla od pečurki ljudske
supe, i martovi, i mrak.

Trideset srebrnih poverenja,
zvona traju vekovima –
kako to da sada ostajem sam?


XI (JONIN LAMENT U DIRIŽABLU)

Patetično beo, sam je sarkofag,
tvoj grad, poboden u mene,
božji suncobran, tvrd koren
roda,  ukusa vanile, splav od

carskih galija. Hiperborejci
imaju savest ninive,
spaljeni turizam, munjevit
mir, glas berzi nad utrobama.

Pred gradom opet helijumski zmaj,
despota tikvo, uvek sam
smrt, otečen i trom. Pospi

aspirinom ostatke žrtava,
kućni strah, bebe, ukusni
nokat sam nad našim poznim plačem.
 

Нема коментара: